اهمیت پاوربانک


تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است برای شارژ کردن گوشی خود به پریز دیواری دسترسی نداشته باشید. یک پاوربانک می‌تواند تلفن شما را بدون پریز پر از باتری نگه دارد، بنابراین هرگز مجبور نخواهید شد فرصت سلفی یا تماس مادرتان را از دست بدهید.

 

وقت آن رسیده که شارژ شوید تا همه چیز را در مورد پاوربانک ها، از هدف آنها، انواع مختلف و چرایی نیاز به آن ها یاد بگیرید.

 

هدف از پاور بانک چیست؟

هدف از پاوربانک شارژ مجدد وسایل الکترونیکی با باتری در هنگام حرکت است! یک پاوربانک می‌تواند به اندازه‌ای کوچک باشد که در جیب شما جا شود یا می‌تواند بزرگ‌تر با ظرفیت بالاتر باشد.

 

از پاوربانک ها برای شارژ تلفن همراه، تبلت، اسپیکر و حتی لپ تاپ استفاده می شود! اگر بتوانید آن را به دیوار وصل کنید تا شارژ شود، به احتمال زیاد پاوربانک می تواند آن را شارژ کند.

 

اولین پاور بانک چه زمانی ساخته شد؟

اولین پاوربانک قابل حمل در سال 2001 توسط یک شرکت چینی به نام Pisen ساخته شد. طرح اولیه دو باتری AA بود که توسط یک مدار کنار هم قرار گرفتند! این اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه بین المللی لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس انجام داد.

 

اولین پاوربانک حجیم بود و عمر باتری کوتاهی داشت. امروزه، طرح های بسیار پیچیده تر و جمع و جورتر با عمر باتری بسیار بالاتر وجود دارد. اکثر پاوربانک های مدرن می توانند در کف دست شما جای بگیرند و قبل از تمام شدن باتری گوشی هوشمند شما را چندین بار شارژ کنند.

 

mAh به چه معناست؟

mAh به معنای میلی آمپر ساعت است. این یک واحد اندازه گیری است که برای توان الکتریکی، به ویژه برای باتری ها استفاده می شود. باتری هایی که میلی آمپر ساعت بالاتری دارند، قدرت و عمر باتری بیشتری خواهند داشت.

 

برای باتری‌های قابل شارژی که در پاوربانک‌ها یافت می‌شوند، میلی‌آمپر ساعت نشان می‌دهد که باتری چقدر می‌تواند شارژ داشته باشد و چه مدت می‌تواند قبل از نیاز به شارژ، یک الکترونیک دیگر را تغذیه کند.

 

چگونه از ظرفیت پاوربانک خود مطلع شوم؟

قبل از سرمایه گذاری در پاوربانک، باید بدانید که باتری چقدر دوام می آورد. دانستن ظرفیت پاوربانک خود به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که پاور بانکی را دریافت می کنید که نیازهای شما را برآورده کند. از معادله زیر برای یافتن عمر تقریبی باتری پاوربانک خود استفاده کنید.

 

اگر پاوربانک شما 10000 میلی آمپر ساعت دارد، آن را بر میلی آمپر ساعت دستگاهی که می خواهید شارژ کنید تقسیم کنید. اگر مطمئن نیستید یا نمی توانید باتری را پیدا کنید، یک جستجوی آنلاین سریع می تواند میلی آمپر ساعت دستگاهتان را به شما بگوید. به عنوان مثال، آیفون XS از باتری 2658 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند. با استفاده از این معادله، 3 ساعت و 7 دقیقه طول می کشد تا آیفون XS شما شارژ شود تا اینکه پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی شما تمام شود..

 

پاوربانک چقدر طول می کشد تا یک دستگاه را شارژ کند؟

اکثر پاوربانک ها می توانند یک دستگاه استاندارد 3000 میلی آمپر ساعتی مانند تلفن هوشمند را در حدود 90 دقیقه شارژ کنند - دیگر یک پرچم قرمز است. زمان شارژ مجدد پاوربانک چندان مشکل ساز نیست، زیرا می توانید آن را یک شبه به برق وصل کنید، اما سریعتر معمولاً بهتر است.

 

برای اینکه پاوربانک دستگاه شما را شارژ کند، باید چند چیز با هم مطابقت داشته باشند. خروجی پاوربانک باید مطابق با الزامات دستگاهی باشد که می خواهید شارژ کنید. تلفن‌های هوشمند می‌توانند جریان کمی را شارژ کنند، تبلت‌ها به مقدار بیشتری نیاز دارند و لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌های دستی دوباره به مقدار بیشتری نیاز دارند.

 

اگر خروجی مطابق یا بیشتر از خواسته های دستگاه باشد، در حین استفاده شارژ می شود. اگر خروجی نیازهای دستگاه را برآورده کند، یا فقط با کمبود مواجه شود، به آرامی عمر باتری را افزایش می دهد، اما در حین استفاده شارژ نمی شود. در این مثال، پاوربانک دستگاه را «تغذیه» می کند، نه آن را شارژ می کند. اما اگر دستگاه خاموش باشد شارژ می شود.

پاوربانک‌ها انواع مارک‌های مختلفی همچون پاوربانک شیائومی، سامسونگ، پاوربانک اپیمکس در بازار وجود دارد.

دیدگاه شما (0)